Thursday 25 July 2013

Sekali lagi....

Kau datang, dan kau pergi...
Pergi membawa diri jauh..
Semakin jauh dari pandangan..
Membiarkan aku keseorangan..
Sepi.

Aku sendiri...
Di sini....aku sendiri..
Masih lagi menunggu hadirmu kembali...
Kau pergi tanpa berita..
Hilang tanpa senyuman terakhir..
Apa salahku? 
Apa salahmu?

Sekali lagi aku sendiri..
Sekali lagi keseorangan..
Sekali lagi aku menangis hiba.

Air mata menjadi teman setia.
Menjadi sahabat akrab aku.
Sentiasa membasahi pipi..
Tanpa henti..
Deras menitik jatuh kebumi..

Kini....
Aku lihat kau bersama mereka..
Penuh gelak ketawa..
Penuh riang..

Andai itu yang terbaik.
Aku yakin itu adalah salah aku.
Aku ambil langkah...
Langkahku sayu meninggalkanmu..
Tak mampu aku menoleh..
Berat..

Sekali lagi...
Aku sepi.. 

No comments:

Post a Comment