Thursday 28 February 2013

UTP ^^

Assalamualaikum WBT.. dan Salam Sejahtera diucapkan.. :)

Bismillah... :)

Pertama sekali aku nak ucapkan ribuan terima kasih kepada sesiapa yang ada chat dekat "ShoutBox" kat sebelah kanan blog aku tu...ada yang bagi kata2 semangat kat aku...thanx guys :')

UTP, Universiti Teknologi Petronas :D

Alhamdulillah..sekarang nie dah 1 March, bersamaan 18 Rabiul Akhir 1434 H..

Well, hari ini sebenarnya tengah misdem dekat UTP nie, tp as aku pernah beritahu in my previous post, kerja as Research Assistant kat UTP nie membuatkan aku tak boleh balik...sobs~~ :'(


Tapi normal la kan? Aku bekerja, bukan nyer belajar sem nie...so adapt the truth that sometimes we need to changed our mind for a reason :) *mcm apa yang kawan aku sorg nie selalu beritahu aku, hehe

InsyaAllah sem depan aku akan melangkau as 2nd Year degree student dekat sini, sebagai Electrical and Electronic engineering student, terus terang aku beritahu, bukan senang untuk maintain kan keputusan yang baik dalam course nie.. Well, if kamu yang baca ni adalah UTP student, for sure korg tahu the reason why..haha...tapi for those yang luar dari scope UTP, engineering bukan senang, aku akui...Tapi aku fikr2 balik, actually mana ada yang senang sekarang bukan? Even nak makan pun susah~~ kena pergi masak bagai...hurm, jadi aku nak random je kat sini, apa yang kita semua lakukan kat dunia semua ada kesusahan dan kesenangan.. Engineering ke, medic ke, cikgu ke, semua ada kesusahan dan kesenangan... :)

Dah2, tak mau merungut...hehehe...rezeki ini Allah bagi kat kita, kita kena hargai semoleknya.. InsyaAllah, dia tahu perjalanan hidup kita, ada hikmah kenapa kita mengalami kesusahan itu, dan ada hikmah jugak kenapa kita memperolehi kenikmatan itu..semua yang berlaku ada hikmah yang Allah cuba sampaikan kat dalam diri kita nie, cuma iman je yang mennentukan samaada kita nak menghargai nikmat itu dengan kesyukuran ataupun bongkak terhadap-Nya, atau menerima dengan hati yang redha apabila mengalami kesusahan daripada memaki diri sendiri atas kesalahan yang boleh dibaiki... ? Jawapan itu ada pada anda semua, bukan orang lain..



Actually aku sedikit risau nak melangkau semester depan as makin hari apa yang aku belajar makin mencabar, dan semestinya aku kena prepare semua perkara dalam menghadapi hari tersebut. Intelek, Emosi,  Diri, semua perkaralah~

Tapi dalam masa aku risau dalam menghadapi kesusahan, aku bersyukur sangat kerana memperoleh ibu bapa yang sangat mengambil berat pasal study aku kat sini.. Boleh dikatakan setiap kali ayah aku call, dia pasti akan tnye either aku ada test or not, tnye aku stress tak belajar.. Alhamdulillah :)

Dan pada masa yang sama aku jugak ada kawan2 yang sering berada disisi... aku ni jenis somebody yang cepat sangat emotional, mengalahkan awek~~~hahahahhahahahahha...!
Tapi bila aku go through all the semester...
Tanpa mereka, aku nothing~~
Terima kasih :)


No comments:

Post a Comment